Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van Riannemaas

Riannemaas weegt 63.60 kg, is 14.40 kg afgevallen en heeft haar streefgewicht bereikt!

78.00 kg
63.60 kg
Doel vandaag: 65.00 kg
Huidig gewicht: 63.60 kg

Riannemaas over zichzelf

Wegens omstandigheden en maagklachten ging ik teveel eten. Ik at de maagklachten weg om op deze manier minder pijn te hebben. Met het gevolg dat ik steeds dikker werd. Na onderzoek is gebleken dat ik de Helicobactor pylori bacterie bij me droeg om maagzweren te bevorderen. Ik kreeg eerst medicijnen waardoor ik meer honger kreeg, maar in februari kreeg ik andere medicijnen die beter werkt. Ik heb eerst op eigen houtje door goed kijken op de website voedingscentrum.nl wat goed voor mij is. Maar ik

... 
Lees verder »
Wegens omstandigheden en maagklachten ging ik teveel eten. Ik at de maagklachten weg om op deze manier minder pijn te hebben. Met het gevolg dat ik steeds dikker werd. Na onderzoek is gebleken dat ik de Helicobactor pylori bacterie bij me droeg om maagzweren te bevorderen. Ik kreeg eerst medicijnen waardoor ik meer honger kreeg, maar in februari kreeg ik andere medicijnen die beter werkt. Ik heb eerst op eigen houtje door goed kijken op de website voedingscentrum.nl wat goed voor mij is. Maar ik viel niet meer dan een paar ons per week af. Soms zelfs weken dat ik totaal niets afviel. Ondanks dat ik het snoepen en extra meer eten heb gestaakt. Waarschijnlijk is het toch niet helemaal goed hoe mijn voedingspatroon is. Ik ben wel van 85 tot 78,6 kilo gegaan, dit over een periode van 4 maand. Maar er moet nog veel meer af.
Eerder was ik zo tussen de 65 en 68 kilo. En dat is 2 jaar geleden. Dat gewicht wil ik zo bij zo zien te bereiken.


Nu begin augustus lijkt het wel dat ik in een relatief korte tijd toch een paar kilo kwijt te zijn. Of is mijn weegschaal niet goed meer. Maar ik houd mijn gewicht wel in de gaten. Ik merk het aan de kleding dat deze veel minder strak zitten en vaak een riem nodig heb.

Laatste dagboekbericht

Monday, May 2, 2011
Wil je per e-mail op de hoogte blijven als Riannemaas een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden
November 4, 2011 om 03:07
Hoi Rianne,

Leuk dat je ook gaat kijken naar de methode van Meijke van Herwijnen.
Om je een beetje op weg te helpen stuur ik je een samenvatting.
Ik hoop dat je ook bij de club "Weg met de Weegschaal " komt.
Gewoon gezellig en fijn om elkaar te steunen.
Verder is het ook leuk om ideëen uit te wisselen.

Herkomst tekst is van Meijke Herwijnen.

Een goed plan maken
1. Begin met een beetje realisme.
Ga na hoe lang je al met je gewicht worstelt en bedenk hoeveel tijd je nodig zult hebben om dat helemaal om te keren. Besef ook dat je niet alles tegelijk kunt veranderen. Geef jezelf toestemming om het stap voor stap aan te pakken en steeds meer plezier te krijgen in hoe je je ontwikkelt. Want je gaat je zeker ontwikkelen!

2. Kijk naar patronen, niet naar los gedrag.
Jezelf vertellen dat je altijd gezond moet eten, elke dag moet bewegen, steeds op tijd naar bed moet, nooit meer dan één glas wijn mag, altijd aardig moet zijn, zes glazen water moet drinken (enzovoort) levert een lange lijst met eisen op die je nooit allemaal tegelijk in de gaten kunt houden. En al die soorten gedrag hangen samen. Je kunt een dus iets revolutionairs doen: je aandacht verleggen naar patronen in je gedrag. Als je die verandert, verbeteren je gewoontes vanzelf mee. De patronen liggen vaak op een van deze gebieden:
• Tijd en energie – besteed je die aan belangrijke dingen of niet?
• Basisbehoeftes – weet je die te herkennen en als je ze herkent, vervul je ze dan ook? (zuurstof,water,voedsel,slaap,aanraking)
• Inspanning en ontspanning – zijn die in balans, of krijg je teveel of te weinig?
• Omgaan met onrust – kun je die verdragen in plaats van hem weg te drukken (b.v. met eten)?

3. Begin bij het begin
De bovenstaande thema’s staan in een logische volgorde. Als er iets aan schort bij thema 1, laat dan thema 3 of 4 nog even liggen. Daar iets veranderen is moeilijk als je de tijd en energie er nog niet voor vrijgemaakt hebt.

4. Maak van je wensen concrete acties“Ik wil mijn tijd voortaan aan belangrijke dingen besteden, zodat ik energie overhoud” is geen actie maar een wens. Bij zo’n wens horen acties: dingen die je nu meteen kunt gaan doen. Stel jezelf bij je wens of je besluit de vraag: “Wat zou ervoor nodig zijn om…?” In dit geval “… om mijn tijd aan belangrijke dingen te besteden”. En ga daar even goed op in voor jezelf, tot dat je concrete acties voor jezelf hebt gevonden.

5. Houd je acties op orde.Vaak ontstaat er een lange lijst acties als je bedenkt wat er nodig is om… (je tijd aan belangrijke dingen te besteden). Noteer die acties voor jezelf en kies er dan eentje uit (eventueel twee, als ze eenvoudig zijn) waar je mee begint. De actie die je nu oppakt, moet er een zijn die je heel haalbaar lijkt en die je ook iets op gaat leveren. Daardoor versterk je je zelfvertrouwen en je motivatie, zodat je een volgende actie van je lijstje kunt oppakken als die eerste gelukt is.
Het hoeft niet allemaal vandaag; het is de bedoeling dat je je hele leven bezig blijft je te ontwikkelen. Maar het zou wel mooi zijn als je nu meteen wilt beginnen! Dan weet je dat je een goed, concreet en haalbaar plan hebt bedacht.

Theoretische achtergrond boeken:
:Meer rust
Weg met de weegschaal

Praktisch boek:
Weg met de weegschaal superdieet

Bij weg met de weegschaal staan ook links met filmpjes van Meijke.
www.wegmetdeweegschaal.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=144
Verder heb ik ook nog deze site gevonden .
volgmeijke.blogspot.com/2011/10/hunkeren-naar-eten.html

Groetjes appelperzik
November 27, 2011 om 02:13
Hallo Rianne,
Wat een heerlijk gevoel, als je streefgewicht bereikt hebt.
En nu stabiel blijven, heel veel succes.

:groetjes: :smurf:
November 27, 2011 om 06:02
Beste smurf08...
Dat geeft inderdaad een heerlijk gevoel. Natuurlijk heel hartelijk dank voor je reactie. En tot nu toe gaat het goed om op dit gewicht te blijven.
Groetjes Rianne
January 20, 2012 om 14:26
Ik ben nu iets meer dan een kilo aangekomen, maar hiervan is er alweer 2 ons af. Momenteel 64,7 kilo. Dus nog mooi onder de 65 kilo.
De feestdagen en later het overlijden van schoonmoeder heeft mijn structuur wat in de war gebracht. Gelukkig hebben mijn man en ik heel veel vrede mee dat mijn schoonmoeder op 88,5 jarige leeftijd is overleden. Ze was lichamelijk ook compleet op. Ze wilde nog wel verder leven, maar niet meer eten, later wilde geen medicijnen meer en in de laatste week zelfs niet meer drinken. Zelfs geen water.
We zijn nu ook wel blij dat dit achter de rug is.
Eerlijk gezegd toch knap van mijzelf dat ik nog onder mijn streefgewicht van 65 kilo weeg.
En nu maar hopen dat meerdere lotgenoten die met de kilo's worstelen ook hun streefgewicht krijgen en dit behouden. We gaan ervoor.
February 4, 2012 om 03:52
Nu krijg ik de feestdagen kilo's er weer af. Dus het gaat goed. Ik kan momenteel ook makkelijker lekkere dingen afslaan. Ondanks dat ik qua werksituatie moeilijk zit. Ik werk momenteel in de groenvoorziening. Maar dit werk past totaal niet bij mij. Ik hoor gewoon op de administratie thuis. Momenteel hebben we weersverlet. Maar ook wegens zwakte in het werk ben ik thuis. En gelukkig vermaak ik mij nog.
March 5, 2012 om 01:32
Zo, ik heb het momenteel aardig onder controle. Nu breekt ook het voorjaar aan. Dan kom je ook meer buiten. Alhoewel door mijn hardlopen ik ook regelmatig buiten ben. Maar dat is toch anders. Wel merk ik dat ik mijn structuur heel goed in de gaten moet houden. Zogauw deze even anders is, dan heb ik ook meer moeite om mijn gewicht onder controle te houden.
Mijn werksituatie is nog allerbelabberds. En dat zal met deze recessie ook moeilijk zijn om hier uit te komen.
Onbekend
March 5, 2012 om 02:20
Dank je wel voor je berichtje. Ik heb mijn lunch al klaargemaakt en er een plakje ontbijtkoek en een mandarijntje bij gelegd. Verder heb ik mezelf opgelegd dat ik 's avonds alleen nog fruit mag eten (wel koffie/thee/water drinken). Kijken of dat gaat lukken. Komkommer is gisteren opgegaan bij onverwachts bezoek en tomaten in welke vorm dan ook lust ik niet...

:air71:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Heb jij ook Twitter?

Riannemaas in het kort

  • Riannemaas weegt nu 63.60 kg en wil graag 65.00 kg wegen. Haar BMI is op dit moment 22.01. Zij is 14.40 kg afgevallen.
  • Riannemaas is 1.70 m, 58 jaar, geboren op September 21, 1958, aangemeld op May 2, 2011 en voor het laatst ingelogd op December 30, 2012.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van Riannemaas in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Clubs van Riannemaas

· Meer clubs

Buddies

· Volgers · Gevolgd